۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

برداشت هایی از برلین: 34- کلاس زبان

حضور در کلاس زبان چه در ایران و چه در اینجا برایم جالب بوده و باعث شده تا اطلاعات جالبی از افراد حاضر در کلاس به دست بیاورم. در کلاس آلمانی هم اطلاعات جالبی از هم کلاسی هایم به دست آورده ام:
- پاسکال: 31 ساله و اهل فرانسه است و در پاریس مهمان دار هتل بوده. از کارش ناراضی بوده و برای کار به برلین آمده است. حدود 3 هفته است که آمده و انگلیسی را به خوبی صحبت می کند. می خواهد در یک رستوران کار پیدا کند. یکی از کارهایی که به او پیشنهاد شده است این است که در آشپزخانه یک رستوران، کار کند. سرآشپز رستوران آلمانی است و انگلیسی هم بلد است و کارگران آشپزخانه فرانسوی هستند و ان ها انگلیسی نمی دانند. نقش پاسکال این خواهد بود که ارتباط بین سرآشپز و اهالی آشپزخانه را برقرار کند.
- شائوچنگ: 21 ساله است و از چین آمده. روز اول که دیدمش، از رویش موهای صورتش فکر کردم 15 ساله است و تازه در اول دوران بلوغ است. انگلیسی بلد نیست و فقط چینی می داند. در یک رستوران چینی کار می کند و شغلش هم بارمن (Barman) است و چای و قهوه و سایر نوشیدنی های مجاز و غیرمجاز را سرو می کند. تفریحش بازی های کامپیوتری و در زنگ های تفریح با موبایلش بازی می کند. همه روزهای هفته را کار می کند. کلمات آلمانی را به سختی ادا می کند.
- پیتر: از مسکو آمده و 32 سال دارد. اینجا دانشجوی طراحی بازی های کامپیوتری است. از ویژگی های او این است که لباس های رنگارنگ می پوشد. کفش کاملا زرد، شلوار مخمل قرمز گوجه ای، بلوز سبز چمنی، کاپشن آبی فیروزه ای، شال گردن بنفش و کلاه سرخابی رنگ لباس های پیتر است.
- ر: ایرانی است و 29 ساله. از دیپلم به بعد یونان بوده و اقامت دائم یونان را دارد. هیکل درستی دارد و بدن سازی کار می کند. در یونان بادی گارد بوده و ماهانه 2500 تا 3000 یورو درآمد داشته. در برلین معمولا با تاکسی تردد می کند. هدفش رفتن به کاناداست. در برلین آلمانی می خواند تا بتواند کار پیدا کند. می گوید همه چیز پول نیست.

۱ نظر:

حمید مقدم گفت...

مگه اونجا هم نوشيدني غيرمجاز دارن؟!