۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

برداشت هایی از برلین: 27- فیلم آواتار

در برلین، چند سینمای سه بعدی وجود دارد که آواتار و بقیه فیلم های سه بعدی را نمایش می دهند. یکی از سینماهای معروف در برلین cinemaxx است. چند سالن مجزا دارد و آواتار را هم در دو سالن یکی به زبان آلمانی و دیگری به زبان انگلیسی نمایش می دهد. این فیلم را باید فقط به صورت سه بعدی با صدای دالبی دید، تا حداکثر لذت را از تماشای فیلم کسب کرد. فیلمی که سراسر جلوه های ویژه است و عینک سه بعدی این امکان را می دهد که هر وقایع فیلم را به صورت عمیق دریابی.
مدت زمان فیلم 3 ساعت است و 15 دقیقه هم در بین آن استراحت داده می شود که مردم برای تجدید وضو از آن استفاده کنند.
نکاتی هم در مورد سیتما:
قیمت بلیت فیلم آواتار (سه بعدی): 13.5 یورو
قیمت بلیت سایر فیلم ها: حداکثر 11 یورو و روزهای سه شنبه ارزان ترین روز است. برای دانشجوها تخفیف خوبی می دهند و حدود 2 تا 3 یورو ارزان تر است. در روزهای یک شنبه بلیت به صورت گروهی و خانوادگی ارزان تر از بقیه روزهاست. حداقل 5 یورو.
نمایش فیلم ها در سانس های مختلف انجام می شود و بلیت را باید به صورت آن لاین از سایت بخری. در فرآیند خرید، محل نشستن را خودت در سالن تعیین می کنی.
یکسری سانس ها فقط مخصوص آقایان و یکسری دیگر فقط مخصوص خانم هاست.
به جای استفاده از تخمه، تماشاچیان فیلم ها عادت دارند، با ظرف های بزرگ پاپ کورن و نوشابه به سالن بروند. حجم ظرف ها از حداقل 1 لیتر تا 5 لیتر متفاوت است. قیمت ها هم زیاد است. یک پکیج نوشابه و پاپ کورن حداقل 10 یوروست.

هیچ نظری موجود نیست: