۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

کتابفروشی های برلین

به چند کتاب فروشی در برلین سر زدم. کتابفروشی های چند طبقه با کلی فروشنده های خوش برخورد که همگی انگلیسی را هم به خوبی صحبت می کردند. در چند کتاب فروشی، محل های مخصوصی برای مطالعه درست کرده بودند. و هر که می خواست کتابی را در دست می گرفت و در همان جا یا به صورت نشسته یا درازکش در حال مطالعه بود. آرزو کردم کاش نشر چشمه و آگاه کتاب فروشی های محبوب من در تهران نیز روزی چنین فضایی داشتند. فضای بخش کودکان نیز برای بچه ها، فضای جذابی بود. هم بازی می کردند و هم کتاب انتخاب می کردند و برخی از پدر و مادرها همان جا برای فرزندانشان کتاب می خواندند. 
چند سال پیش در دوسلدورف به یک کتاب فروشی خیلی بزرگ رفته بودم و چون مشعوف شدم رفتم سراغ مدیر کتابفروشی و پرسیدم که می توانم عکس بگیرم. اول پرسید که کجایی هستم. بعد با تعجب نگاه کرد و گفت فکر کنم در کشورتان شما کتابفروشی ندارید، بنابراین می توانی عکس بگیری. بعد با آن که برایش توضیح دادم ما در ایران کتابفروشی داریم گفت پس چرا می خواهی عکس بگیری. خلاصه که این عکس ها را به صورت غیرعلنی گرفتم تا دوباره گرفتار استدلال و منطق آلمانی ها نشوم.





محل مخصوص مطالعه کتاب


محل کتاب های کودکان 3 تا 6 ساله


محل بازی بچه ها


کتاب خواندن مادر برای فرزند
 



هیچ نظری موجود نیست: