۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

مذاکره در آسانسور

 درسی داریم به نام روش های مذاکره و محتوای درس بر اساس مذاکره کردن و روش های حل و فصل مشکلات در بیزینس است. یکی از روش های مذاکره، مذاکره سریع و به اصطلاح مذاکره در آسانسور است و فرض این است که اگر در شرکتی کار کنیم و روزی از سر اتفاق مدیرعامل را در آسانسور دیدیم، بتوانیم در مدت 30 ثانیه، در مورد یک ایده با وی گفتگو کنیم و او را برای این تایید این ایده متقاعد کنیم. این روش برای فروش و کسانی که کار بازاریابی می کنند، مرسوم است و به آن ها آموزش ویژه برای فروش در سی ثانیه ارائه می شوند.
بخشی از نمره درس، مذاکره 30 ثانیه ای با استاد و متقاعد کردن وی برای یک ایده است و باید با استاد از پله های طبقه دوم تا طبقه همکف برویم و ایده خود را به وی بفروشیم. دستیار استاد هم از پشت سر ما می آید و زمان را ثبت می کند و چک لیست ارزیابی را تکمیل می کند.
در این زمینه مطالبی زیادی تابحال منتشر شده است و یکی از بهترین روش ها، متدولوژی هاروارد با عنوان Elevator Pitch است که در آن روش های ورود به مذاکره و کلماتی که بهتر است به کار برده شود، توضیح داده شده است. لینک +.

۱ نظر:

Mir Hossein گفت...

سلام دوست من
به دنبال عکسهایی از برلین بودم تا در دسکتاپ کامپیوترم بذارم که وبلاگ شما رو دیدم
و به اشتیاق وصف نشدنی شروع کردم همه وبلاگتون رو از اول خواندم....صداقت تو حرفهاتون برایم واقعا جالب بود
من هم ارزو دارم روزی برای تحصیل به برلین بیایم و از الان دارم المانی یاد میگیرم(از rosseta stone)
همیشه میخوام بیام و از تجربیات قشنگتون بخونم چون روزی من نیز شما خواهم شد
راستی میتونم ایمیلتون رو داشته باشم تا اگه سوالی از دانشگاه و رشته خودم داشتم که چطور میشه به المان اومد ازتون بپرسم؟
مرسی
موستتون دارم ....و از ته ته ته دلم براتون ارزوی موفقیت دارم