۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

برداشت هایی از برلین: 15- نمایشگاه فروش خودرو


در برلین هر شرکت خودرویی برای خود یک نمایشگاه اختصاصی دارد و مشتریان برای خرید خودرو به این نمایشگاه مراجعه می کنند تا مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند. مشتریان غالبا با خانواده می روند تا ببینند نظر خانواده چیست و کدام محصول بیشتر می تواند نیاز آن ها را برطرف کند. همه به راحتی سوار خودرو می شوند و صدای باندها را امتحان می کنند و دنده و درب ها و صندوق عقب و ... را بررسی می کنند. امروز سری به این نمایشگاه ها زدیم. یک طرف خیابان نمایشگاه بنز در 2 طبقه و فراری در یک طبقه و در سمت مقابل فولکس واگن و فیات و اشکودا و سودا بودند. نمایشگاه فولکس واگن هم در سه طبقه بود و مدل های مختلف خود را به نمایش گذاشته بود. جالب بود که همه این شرکت ها یک نمونه از موتور و گیربکس خودرو را هم در بخشی از نمایشگاه گذاشته بودند و کارکرد سوپاپ و پیستون و فلایویل و ... مشخص بود.
نکته جالب دیگر در این نمایشگاه ها وجود یک کافه بار هم بود که می توانستی انواع نوشیدنی و قهوه را سفارش دهی و در فضای بی نظیر نمایشگاه حالی ببری. تازه وقتی ما به نمایشگاه بنز رفتیم یک آقای خیلی با شخصیتی هم آمد جلو و روز به خیر گفت و خوش و بشی کرد. فکر کنم مشتری شناس بود!
تعدادی عکس هم با این خودروها گرفتیم که بدبختانه شارژ باتری ها تمام شد. قصد دارم دوباره برای گرفتن عکس سری به آن جا بزنم.



قیمت 47 هزار یورو- دکور محل خودرو هم جالب است





مدلی دیگر- آخر ماشین!
 


دکور محل خودرو قابل توجه است



ماکت مدل های مختلف بنز- همراه با تاریخچه مختصر



یک مدل بنز قدیمی و نوستالژیک و البته فروشی



هیچ نظری موجود نیست: